Перейти к содержимому


- - - - -

10 Ваших любимых гитаристов


  • Вы не можете ответить в тему
Сообщений в теме: 50

#21 Паша-цветомузыка

Паша-цветомузыка

    Exaybachay

  • Пользователи
  • 1 966 сообщений
  • ГородБрянск

Отправлено 08 июня 2007 - 10:03

Да, кстати, я подумал и решил заменить Монтгомери на Пасса.
Только что-то правка не активируется...
И немедленно выпил.

#22 zealator

zealator

    Banned

  • Пользователи
  • 2 005 сообщений

Отправлено 08 июня 2007 - 10:20

Извини, я не понял твоего сообщения.


Да я сам не понял. Скажу проще: достаточно ли ты слышал Холла и Рибо, чтобы составить о них мнение? У меня вот все альбомы тех гитаристов, которых я перечислил, имеются.

А Пасс - да, мне тож больше Уэса нравиццо. Уэс просто постандартнее, и техника пальцевая у Джо гораздо лучше. "Блюз фо Фред" - мой любимый (кажется, это саундтрек к фильму).
Я с тобой, Родина, права ты или нет! (Генрих Гиммлер)

#23 Паша-цветомузыка

Паша-цветомузыка

    Exaybachay

  • Пользователи
  • 1 966 сообщений
  • ГородБрянск

Отправлено 09 июня 2007 - 08:44

Да я сам не понял. Скажу проще: достаточно ли ты слышал Холла и Рибо, чтобы составить о них мнение? У меня вот все альбомы тех гитаристов, которых я перечислил, имеются.


По-видимому, ты вопрос задал ради своей последней фразы. Тем не менее, я отвечу - я слышал их достаточно. Чтобы составить мнение о музыканте вовсе не обязательно скупать все, что им записано. Я не коллекционер.
И немедленно выпил.

#24 Паша-цветомузыка

Паша-цветомузыка

    Exaybachay

  • Пользователи
  • 1 966 сообщений
  • ГородБрянск

Отправлено 09 июня 2007 - 09:29

Первого, второго, девятого и десятого не знаю. Паш, просвети!


Если кратко, то вот:

John Abercrombie's tying together of jazz's many threads made him one of the most influential acoustic and electric guitarists of the 1970s and early '80s; his recordings for ECM have helped define that label's progressive chamber jazz reputation. His star has since faded somewhat, due largely to the general conservatism that's come to dominate jazz, though he has remained a vital creative personality. Abercrombie's style draws upon all manner of contemporary improvised music; his style is essentially jazz-based, but he also displays a more-than-passing familiarity with forms that range from folk and rock to Eastern and Western art musics.

Abercrombie attended Boston's Berklee College of Music from 1962 to 1966. While at Berklee, the guitarist toured with bluesman Johnny Hammond. After relocating to New York in 1969, Abercrombie spent time in groups led by drummers Chico Hamilton and Billy Cobham. It was with the latter's Spectrum group that Abercrombie first received widespread attention. Abercrombie's first album as leader was Timeless, a trio album with drummer Jack DeJohnette and keyboardist Jan Hammer. That was followed by Gateway, another trio with DeJohnette and bassist Dave Holland replacing Hammer. Abercrombie's subtle and lyrical style is heard to best effect in small, intimate settings, with the recurring Gateway trio or as captured in duos with fellow guitarist Ralph Towner.

Abercrombie continued to be active as the 21st century opened, releasing Cat 'n' Mouse in 2002, Class Trip in 2004, A Nice Idea (with pianist Andy LaVerne) in 2005, Structures (recorded with a single microphone) in 2006, and Third Quartet in 2007.

* * *


One of the founders of Oregon, Ralph Towner is one of the few modern jazz musicians to specialize on acoustic guitar. His playing often stretches beyond the boundaries of conventional jazz into world music and is quite distinctive. He started playing piano when he was three and trumpet at five, performing in a dance band when he was 13. Towner studied classical guitar in Vienna and played with classical chamber groups in the mid-'60s. After moving to New York in 1969, Towner worked with Jimmy Garrison, Jeremy Steig, and Paul Winter's Winter Consort (1970-1971). In the latter group, Towner first met up with Collin Walcott, Glen Moore, and Paul McCandless, and in 1971 they broke away to form Oregon, a highly versatile group that ranges from jazz and free improvisations to folk music. Towner (who guested with Weather Report in 1971 and played with Gary Burton a bit during 1974-1975) has performed and recorded with Oregon extensively since its formation, in addition to recording as a leader and with many other artists on the ECM label.

* * *

Terje Rypdal has long had an unusual style, mixing together elements more commonly found in new age and rock than in jazz; yet he is also an adventurous improviser. Associated with the ECM label since the early '70s, Rypdal's playing is definitely an acquired taste, using space and dense sounds in an unusual manner. Classically trained as a pianist, Rypdal was largely self-taught on guitar and originally most influenced by Jimi Hendrix. He attended Oslo University, where he was taught the Lydian chromatic concept of tonal organization by its author, George Russell. Rypdal played with Russell for a time and started an association with Jan Garbarek in the late '60s. He formed the group Odyssey in 1972, and has led various small groups since the mid-'70s. An important guitarist and composer in Norway, Terje Rypdal gained a cult following in the United States. He recorded steadily for ECM since 1972 (using such sidemen at times as Garbarek, pianist Bobo Stenson, trumpeter Palle Mikkelborg, bassist Miroslav Vitous, drummer Jack DeJohnette, and cellist David Darling). His two earlier sessions (for the Karusell label in 1968, and a notable 1969 Baden-Baden, Germany, concert put out by MPS) are more difficult to find.

* * *


Egberto Gismonti is world-renowned as a multi-instrumentalist and composer. He was profoundly influenced by Brazilian master Heitor Villa-Lobos, his works reflecting the musical diversity of Brazil. From the Amazon Indians' batuque to the Carioca samba and choro, through the Northeastern frevo, baiгo, and forrу, Gismonti captures the true essence of the Brazilian soul in a way that is primitive, yet sophisticated, and reflects it through his personal vision, elaborated by years of classic training and literacy in a wealth of musical languages in which jazz plays a significant role.

From a musical family, in which his grandfather and his uncle Edgar were bandleaders, he started to take piano and theory classes at five. At that time, he also started to learn the flute and the clarinet, eventually taking the violгo (acoustic guitar) in his teens. Following the piano classical tradition because of his father, he embraced the guitar to please his Italian mother, who was very fond of serenatas. Trying to transpose the piano's polyphonic quality for the guitar, he ended several years later with three custom-made instruments (ten-, 12-, and 14-stringed) and a personally developed two-hand technique. At eight, he started to study piano with Brazilian masters Jacques Klein and Aurйlio Silveira for a 15-year apprenticeship. Establishing himself in Nova Friburgo, a small town near Rio, for one year and four months, he attended the Nova Friburgo Music Conservatory. Awarded with a scholarship to study classical music in Vienna, Austria, at 20, he refused it in order to delve deeper in the popular side. In October 1968, his composition "O Sonho," arranged by him for a 100-piece orchestra, was presented at the third International Song Festival (FIC), promoted by TV Globo, Rio, by the group Os Trкs Morais. This song, with its uncanny orchestration, provoked enthusiasm around and was recorded 18 different times by several international artists. Soon after in that year, he left Brazil for France, where he became the conductor and orchestrator for the French singer Marie Laforкt in an association that lasted for one and a half years. It was instrumental for him to meet and became a pupil of the great masters Jean Barraquй (1928-1973), a disciple of Anton Webern, and Nadia Boulanger (1887-1979), a former consultant to Ygor Stravinsky. The additional importance of these two icons upon Gismonti's career was to stress the unique richness of his country's background and urge him to pursue a singular expression rooted in the cabocla and mestiзa tradition. This would cause him to return to Brazil in 1971. His first LP, Egberto Gismonti, was already released in 1969 through Elenco. There, he sang his own songs and had a partnership with the bossa nova composer Paulo Sйrgio Vale. Also in 1969, he presented himself at the San Remo Festival in Italy. In 1970, he toured through Europe, recording two singles in France, one LP in Italy, one in Brazil (Sonho 70), and one LP in Germany (Orfeu Novo). His song "Mercador de Serpentes" was presented at the fifth FIC in 1970. Returning to Brazil in 1971, he settled in Teresуpolis, another small town close to Rio. He played in several venues in Brazil and his music was included on the soundtracks of the movies A Penъltima Donzela (Fernando Amaral, 1969), Confissхes de Frei Abуbora (Brбs Chediak, 1971), and Em Famнlia (Paulo Porto, 1971). In 1972, he recorded Бgua e Vinho (in partnership with poet Geraldo Carneiro) and in 1973, Egberto Gismonti and Adademia de Danзas, all three LPs through EMI/Odeon, the latter of which was the turning point when he began to stress his instrumental work. After its recording, the producer said it made no sense at all. He received a note from EMI/Odeon saying that, due to Brazil's economic difficulties, that would be the last album of Gismonti's career: it was an album outside of any category, with 25-minute tracks, expensively produced with synths and orchestra. This album was awarded with the Golden Record in Brazil. From 1972 to 1991, he would record 19 albums for EMI/Odeon. In 1974, he accepted an invitation to play at a festival in Berlin, Germany, and asked Hermeto Pascoal and Nanб Vasconcelos to join him in his presentation. He then met ECM's CEO, Manfred Eicher. Returning to Brazil, he received a letter from ECM in 1975, inviting him to record with them. Not knowing what would be the importance of that label, he postponed the response until the end of 1976. Then he accepted the invitation, imagining he'd record with the all-star Brazilian group he was performing with by then: drummer/percussionist Robertinho Silva, bassist Luis Alves, and saxophonist/flutist Nivaldo Ornelas. But the Brazilian military government had imposed a high fee for all leaving Brazilians at about 7,000 dollars. Being that cipher prohibitive for anyone in that group but him, he decided to record solo. Fearing that challenge, he was wandering through Norway when he met a Brazilian actor who was his friend. Invited to his home, he met Brazilian percussionist Nanб Vasconcelos there. Having to record the album in three days, he decided to have Vasconcelos into it, and asked by him to describe the album's concept, he explained that both of them had a common history, and he proposed Vasconcelos use that album for telling it. It was the history of two boys wandering through a dense, humid forest, full of insects and animals, keeping a 180-feet distance from each other. He knew Vasconcelos would accept without hesitation, and he did. His LP Danзa das Cabeзas with Vasconcelos received several contradictory international awards reflecting Brazilian cultural richness: in England, it was awarded as a pop record; in the U.S., as folklore music; in Germany, as classical music. Either way, it changed both artists' lives: Vasconcelos immediately became a disputed international artist, touring worldwide; Gismonti returned to Brazil and decided to research Amazon folklore. In the heart of the Amazon forest, Alto Xingu, he tried to make contact with the Yawaiapitм tribe, playing his flute for two weeks until head chief Sapaim invited him to his home. They shared no common language other than music and Gismonti spent about a month living and learning with them, upon the condition of spreading the forest people's values. Two years later, with saxophonist Jan Garbarek, percussionist Colin Walcott, and guitarist Ralph Towner, he recorded Sol do Meio-Dia. His LP Solo, released that next year, sold 100,000 copies in the U.S. In 1981, with Garbarek and bassist Charlie Haden, he recorded the LP Magico. The same year, the trio toured Europe, including a concert at the Berlin Jazz Festival, and recorded a second Magico album, entitled Folksongs. In 1981, Gismonti again toured with Haden and Garbarek, performing throughout Europe. Also in that year, he recorded with his all-star group Academia de Danзas (drummer Nenк, saxophonist/flutist Mauro Senise, and bassist Zeca Assunзгo) the double album Sanfona. With Vasconcelos, he recorded Duas Vozes in 1985. In 1989, he recorded Danзa dos Escravos and in 1990, following the release of Danзa das Cabeзas, Gismonti toured the United States with his group, which included cellist Jaquinho Morelembaum, flutist/saxophonist Nivaldo Ornellas, and Edu Mello E Souza on keyboards. Also in 1990, he recorded Infвncia, accompanied by Nando Carneiro (guitar/keyboards), Zeca Assumpзгo (bass), and cellist Jaquinho Morelembaum. With the same group, he recorded in 1993 Mъsica de Sobrevivкncia, an album inspired by the writings of the Brazilian poet Manoel de Barros, who reflects in his work the Brazilian duality of the cultivated Portuguese tradition and the massive illiteracy disseminated in that country, which, notwithstanding, deeply influences the official language. In 1995, he recorded with the State Symphonic Orchestra of Lithuania the CD Meeting Point. In 1996, Gismonti recorded with Nando Carneiro and Zeca Assumpзгo for the CD Zig Zag. As a businessman, he owns the successful label Carmo, which has several joint ventures with ECM. He also performed an almost impossible task: He bought the rights for all of his phonograms through EMI/Odeon for worldwide publishing, with the exception of Brazil.

* * *


Если еще более кратко, то Аберкромби, Таунера, Рюпдаля и Жисмонти ты можешь услышать на некоторых записях "Орегона", Гарбарека и Джарретта (если нет сольных записей этих гитаристов)
И немедленно выпил.

#25 zealator

zealator

    Banned

  • Пользователи
  • 2 005 сообщений

Отправлено 09 июня 2007 - 04:45

"Орегона" у меня нет. Гарбарека и Джаррета мало. Но они мне нравятся.

Вот что: на фиг ты по английски всё это привёл? Я инглиш не знаю. Мне там ничего не понятно.
Я с тобой, Родина, права ты или нет! (Генрих Гиммлер)

#26 Паша-цветомузыка

Паша-цветомузыка

    Exaybachay

  • Пользователи
  • 1 966 сообщений
  • ГородБрянск

Отправлено 09 июня 2007 - 04:52

"Орегона" у меня нет. Гарбарека и Джаррета мало. Но они мне нравятся.

Вот что: на фиг ты по английски всё это привёл? Я инглиш не знаю. Мне там ничего не понятно.


Ну а где я тебе по-русски возьму? Раньше был один сайт, где имелись статьи про них на русском языке, но я сейчас посмотрел, а сайта больше нет (да его последние два года и не обновляли). А по-английски там все очень просто написано, да и без всяких тонкостей. Напиши, какие у тебя альбомы Г. и Д. есть, а скажу, играют там эти гитаристы или нет (если не сотрут за некоторый офф-топ).
И немедленно выпил.

#27 zealator

zealator

    Banned

  • Пользователи
  • 2 005 сообщений

Отправлено 09 июня 2007 - 04:55

Да эти болванки в стенке во втором ряду стоят. Лезть смотреть лень. Вот супруге моей очень нравиццо Гарбарек "Розенсфоле" и - главное - какой-то его альбом с Агнес Буэн Гайрес (кажеццо, Гайрес или Гарнас?)на вокале. Где бы её ещё достать?
Я с тобой, Родина, права ты или нет! (Генрих Гиммлер)

#28 Паша-цветомузыка

Паша-цветомузыка

    Exaybachay

  • Пользователи
  • 1 966 сообщений
  • ГородБрянск

Отправлено 09 июня 2007 - 05:11

Да эти болванки в стенке во втором ряду стоят. Лезть смотреть лень. Вот супруге моей очень нравиццо Гарбарек "Розенсфоле" и - главное - какой-то его альбом с Агнес Буэн Гайрес (кажеццо, Гайрес или Гарнас?)на вокале. Где бы её ещё достать?


Rosensfole и есть запись Гарбарека с А.Б. Гарнас. Только там гитаристы не играют. А ее записи можешь поискать либо на amazon.com либо на сайте ECM. Только на амазоне она фрагментарно представлена, в основном - все с того же альбома с Гарбареком.
И немедленно выпил.

#29 zealator

zealator

    Banned

  • Пользователи
  • 2 005 сообщений

Отправлено 09 июня 2007 - 05:16

Rosensfole и есть запись Гарбарека с А.Б. Гарнас. Только там гитаристы не играют. А ее записи можешь поискать либо на amazon.com либо на сайте ECM. Только на амазоне она фрагментарно представлена, в основном - все с того же альбома с Гарбареком.


Ну, спасибо. Поищу. Только вот там, наверное, скачивать надо? Траффа жалко. А на дисках её где-нить можно достать в России? Хотя бы в Москве?
Я, кстати, и не знал, что с Китом Джарреттом гитаристы играли. Джарретт - один из моих любимых джазовых пианистов. Он же вроде и классику играет?
Я с тобой, Родина, права ты или нет! (Генрих Гиммлер)

#30 Паша-цветомузыка

Паша-цветомузыка

    Exaybachay

  • Пользователи
  • 1 966 сообщений
  • ГородБрянск

Отправлено 09 июня 2007 - 05:25

Ну, спасибо. Поищу. Только вот там, наверное, скачивать надо? Траффа жалко. А на дисках её где-нить можно достать в России? Хотя бы в Москве?
Я, кстати, и не знал, что с Китом Джарреттом гитаристы играли. Джарретт - один из моих любимых джазовых пианистов. Он же вроде и классику играет?


Не, там не скачивать, там через кредитку платишь, и по почте к тебе все прилетает. Или приползает - товарищ на амазоне заказ сделал, четвертый месяц ждет. Раньше через пропавший сайт есм на русском можно было заказать - люди во всякие европы ездили и предлагали диски привозить, но т.к. этот сайт закрыт (см. выше), то где найти, не знаю.
Гитаристы играли с Китом Джарреттом. Или он с ними играл. Или они вместе играли у кого-то. Классику он тоже играл: Баха, Генделя, Моцарта, Шостаковича. Я, будучи поклонником (в известной степени) К.Д. как джазового пианиста, не люблю его записи классической музыки. Если интересуешься джазовым ф-но, то советую поискать записи Brad Mehldau - восходящая звезда джаза, может, со временем будет круче, чем К.Д.
И немедленно выпил.

#31 zealator

zealator

    Banned

  • Пользователи
  • 2 005 сообщений

Отправлено 09 июня 2007 - 05:44

Мне ещё Билл Эванс нравится (тот, что на фоно, а не на саксе). А Джарретт - виртуоз, конечно. Уж во всяком случае гораздо интереснее Дэйва Брубека.
Я с тобой, Родина, права ты или нет! (Генрих Гиммлер)

#32 Глаша Ростова

Глаша Ростова

    Обитатель

  • Пользователи
  • 628 сообщений

Отправлено 19 марта 2009 - 12:39

01 Jimi Hendrix
02 Jimmy Page
03 Jeff Beck
04 Brian May
05 Robert Fripp
06 Frank Zappa
07 John McLaughlin
08 Ry Cooder
09 Ritchie Blackmore
10 David Gilmour

#33 Петрови4

Петрови4

    Обитатель

  • Пользователи
  • 1 694 сообщений

Отправлено 14 июля 2011 - 09:04

ОРТ, 0:30—2:25
"Приготовьтесь, будет громко"

Документальный фильм о роли электрогитары в истории музыки
с точки зрения трёх живых рок-легенд:
Эджа (U2), Джимми Пейджа (Led Zeppelin), Джека Уайта (The White Stripes).

#34 Петрови4

Петрови4

    Обитатель

  • Пользователи
  • 1 694 сообщений

Отправлено 20 июля 2011 - 09:38

В 10-ку не вписался))). Без градации, по хронологии.

Bukka White
John Lee Hooker
Scotty Moore (Elvis Presley Group)
Chuck Berry
Hank Marvin (The Shadows)
Ike Turner
Leigh Stephens (Blue Cheer)
John Fahey
Keith Richards (The Rolling Stones)
Peter Green (Fleetwood Mac)
Alvin Lee (Ten Years After)
John Fogerty (Creedence CR)
Johnny Winter
Jimi Hendrix (JH Experience)
Henry Vestine (Canned Heat)
Frank Zappa (The Mothers of Invention)
Carlos Santana (Santana)
Robert Fripp (King Crimson)
Jimmy Page (The Yardbirds, Led Zeppelin)
Ry Cooder
Ritchie Blackmore (Deep Purple, Rainbow)
Johnny Ramone (The Ramones)
David Gilmour (Pink Floyd)
Fred Frith (Henry Cow, solo)
Brian May (Queen)
Tom Verlaine (The Television)
Thurston Moore (Sonic Youth)
Marc Ribot (The Lounge Lizards,Electric Masada,solo)
Kurt Cobain (Nirvana)
John Frusciante (R.H.C.P.)
Matthew Bellamy (Muse)
Nicholaus Arson (The Hives)
Jack White (The White Stripes, The Raconteurs, Dead Weather)
Dan Auerbach (The Black Keys)

Сообщение отредактировал Петрови4: 21 июля 2011 - 02:53


#35 nickkot

nickkot

    Обитатель

  • Пользователи
  • 803 сообщений

Отправлено 21 июля 2011 - 12:19

Я очень люблю гитарные мелодии, потому мои любимые исполнители Ал ди Меола, Пако де Лючия и Джон Маклафлин. Ну и Блонкер. Да и наш может неплохо, Дидюля который. От так... Потом уже и Сантана, и Блэкмор и все остальные...
кто к нам с чем и зачем, тот оттого и того.

#36 Ivan_76

Ivan_76

    Обитатель

  • Пользователи
  • 913 сообщений

Отправлено 21 июля 2011 - 07:21

гитарист кобейн?!!
может тоже пустить себе пулю в рот? ))
тема некорректна, конечно.
как играл чак берри, или мадди уотерс - так сейчас это никому не надо, а тогда было вкусно и современно.
а включи в то время кому greg howe или misha mansoor из periphery - стошнило бы сто пудов....

#37 Петрови4

Петрови4

    Обитатель

  • Пользователи
  • 1 694 сообщений

Отправлено 21 июля 2011 - 07:59

Я очень люблю гитарные мелодии, потому мои любимые исполнители Ал ди Меола, Пако де Лючия и Джон Маклафлин. Ну и Блонкер. Да и наш может неплохо, Дидюля который. От так... Потом уже и Сантана, и Блэкмор и все остальные...

Блонкер и Дидюля эт уж слишком приторно)))... Тогда уж и Зинчук.
А в плане мелодии Сантана и Блэкмор разве не более мелодичны,
чем Меола, Лючия и (уж тем более) Маклафлин?)))

гитарист кобейн?!!может тоже пустить себе пулю в рот? ))

Если бы после этого ты начал так же лабать...)))
Чем не рок-гитарист? Я не про скорость и не про пространные длинноты...

тема некорректна, конечно.

Почему? 10 ЛЮБИМЫХ гитаристов.

как играл чак берри, или мадди уотерс - так сейчас это никому не надо,

Ну почему никому? George Thorogood, Brian Setzer & Stray Cats, Stevie Ray Vaughan, Robert Cray, John Mellencamp, Jonny Lang... Плюс те же перцы из моего списка - Jack White и Dan Auerbach... Так или иначе, блюз/ритм-н-блюз бессмертны!))

#38 Ivan_76

Ivan_76

    Обитатель

  • Пользователи
  • 913 сообщений

Отправлено 21 июля 2011 - 10:25

кобейн просто НЕ УМЕЛ ИГРАТЬ.
над его выступлением unplugged просто рыдать можно - без фуза слышны НОТЫ(с)капитан очевидность,
и в них он реально не попадает.
я как-то пропустил "любимых", сорри, думал "лучших" - каюсь ))
ну ты дал - сравнил сетсера или вогана с мадди - первым даже если руки сломать, они ногами лучше сыграют ))
гитарист это все-таки скилл владения инструментом, по крайней мере сейчас.
бибикей с его одной блюзовой нотой на 12 тактов, если бы он не начинал лет так 50-60 назад, уже не прокатил бы.
идеи - да их можно генерировать, но тогда ты скорее композитор, а не гитарист.

#39 Петрови4

Петрови4

    Обитатель

  • Пользователи
  • 1 694 сообщений

Отправлено 21 июля 2011 - 11:14

а включи в то время кому greg howe или misha mansoor из periphery - стошнило бы сто пудов..

А почему "в то время"? Меня и сейчас тошнит.

кобейн просто НЕ УМЕЛ ИГРАТЬ.
над его выступлением unplugged просто рыдать можно...

??? - ты не путаешь рок-музыку с экзаменом в музучилище?)))
Аналогия для понятки:
Ван Гог НЕ УМЕЛ РИСОВАТЬ (по сравнению с Рафаэлем и тд)?
PS. Кобейн (на том MTV Unplugged in N.Y., по крайней мере) мог быть под кайфом?))
Кстати (или некстати?)) альбом Unplugged, также 5-баллен у экспертов, как и Nevermind.

ну ты дал - сравнил сетсера или вогана с мадди...

Я не сравнивал, а указал, что влияния великих стариков не канули в Лету.
Кстати, ты уверен, что воган так уж слабее? Уж ногой-то точно не хуже))).

бибикей... уже не прокатил бы.

Блюз конечно не переживал с тех пор каких-то мощных ривайвелов,
но свою преданную аудиторию имеет до сих пор.
И на Западе (плюс к ранее названным - John Hammond Jr, Keb Mo, Ry Cooder, Taj Mahal...),
и у нас (в Мск клуб Би-Би Кинг недалеко от меня был,
афиши Би-Би Кинга постоянно вижу, уж не знаю кто там?))...

я как-то пропустил "любимых", сорри, думал "лучших"

Здесь собака и покопалась!))

#40 Ivan_76

Ivan_76

    Обитатель

  • Пользователи
  • 913 сообщений

Отправлено 22 июля 2011 - 10:21

жаль что тошнит. расти надо. )) это действительно уровневые музыканты.

и какое мне дело до экспертов? он (кобейн) не умеет играть. и точка.
а то что его прет (с дурью или без) и он прикольно сочиняет к игре на инструменте не имеет никакого отношения.

мориссон тоже под кайфом часто бывал, что не мешало ему быть и оставаться одним из отличных поэтов, часто сравниваемых с бернсом.

кстати сетсер и воган УМЕЮТ и очень даже. а мадди очень прост, а звучать может интересно, как интересно изучать динозавров - все-таки предки ))
а любимых не назвать, много их. в разных стилях разные.





Количество пользователей, читающих эту тему: 0

0 пользователей, 0 гостей, 0 скрытых пользователей